logoDélegyházi Hunyadi János Általános Iskola

Beiratkozás a 2020/2021-es tanév első évfolyamára

Tisztelt Szülők!

Az alábbiakban összefoglaltunk minden fontos információt Önöknek, mely leendő első osztályos gyermekük, gyermekeik beíratásával kapcsolatos.

Kérjük, figyelmesen olvassák el tájékoztatóinkat, és kérdés esetén forduljanak hozzánk bizalommal elérhetőségeink bármelyikén!

Üdvözlettel: Iskolavezetés

A beiratkozás időpontja:
2020. április 28. (kedd) 0:00-tól
2020. május 15. (péntek) 24:00-ig

Tisztelt Szülő/Törvényes képviselő!

Tekintettel a veszélyhelyzet kihirdetéséről szóló 40/2020. (III. 11.) Korm. rendeletre, az általános iskolai beiratkozás folyamata a 2020/2021. tanítási évre vonatkozóan az emberi erőforrások minisztere 7/2020. (III. 25.) EMMI határozata alapján történik.

Jelen tájékoztató levelünk a 2020/2021. tanévre történő általános iskolai beiratkozással kapcsolatos fontos szülői feladatokat tartalmazza. Kérjük, figyelmesen olvassa el!

Felhívjuk figyelmét, hogy amennyiben gyermekét a lakóhely szerinti körzetes általános iskolába szeretné beíratni, akkor az intézmény felé csak a szándék megerősítése szükséges az e-Ügyintézésen keresztül vagy dokumentumcsomag visszaküldésével (erre kitérünk az alábbiakban).

Amennyiben másik intézményt választanak, akkor be kell nyújtani a jelentkezési kérelmet a kiválasztott iskolába, szintén a megadott időpontban.

A veszélyhelyzetre való tekintettel kérjük, hogy gyermeke általános iskolai beíratását lehetőség szerint online módon intézze a KRÉTA rendszer e-Ügyintézési felületén keresztül, amelyet a https://eugyintezes.e-kreta.hu/kezdolap elérhetőségen talál meg.

A beiratkozás szakaszai

A beiratkozás két szakaszban történik:

  1. A beiratkozás első szakaszában 2020. április 6. 0:00 óra és 2020. április 24. 24:00 óra között azok a szülők/törvényes képviselők adhatják le beiratkozási kérelmeiket, akik

    • nem állami fenntartású általános iskolába, vagy

    • állami fenntartású, de körzettel nem rendelkező általános iskolába kívánják gyermeküket beíratni.

  2. A beiratkozás második szakaszában 2020. április 28. 0:00 óra és 2020. május 15. 24:00 óra között azok a szülők/törvényes képviselők végezhetik el a beiratkozással kapcsolatos ügyintézésüket, akik gyermeküket:

    • olyan körzettel rendelkező általános iskolába kívánják beíratni, amely azonban nem a gyermek lakóhelye/életvitelszerű tartózkodási helye szerinti körzetes általános iskola.

    • a gyermek lakóhelye/életvitelszerű tartózkodási helye szerinti körzetes általános iskolába kívánják beíratni.

Ebben a szakaszban szükséges megerősíteni azon gyermekek jelentkezését, akiket a szülők/törvényes képviselők a lakóhely szerinti körzetes általános iskolába szeretnének beíratni.

Az online felületen (https://eugyintezes.e-kreta.hu/kezdolap) a gyermekek körzetes iskolába való beíratási szándékának megerősítése úgy történik, hogy a gyermek azonosításához szükséges adatok megadása után megjelölik az intézményt.

A beiratkozáshoz kapcsolódóan az alábbi dokumentumokra van szükség, melyeknek bemutatása a jelenlegi helyzetre tekintettel elegendő, ha csak a 2020/21-es tanév első napján történik meg.

  • a gyermek személyazonosságát igazoló hatósági igazolvány /lakcímkártya hátoldalán található, a személyi számot tartalmazza/;
  • a gyermek nevére kiállított TAJ kártya;
  • a gyermek nevére kiállított lakcímet igazoló hatósági igazolvány;
  • nyilatkozat az életvitelszerű ott lakásról;
  • nyilatkozat a közös szülői felügyeleti jog gyakorlására vonatkozóan.

Online jelentkezés esetén a felületre fel kell tölteni a dokumentumok másolatát, személyes megjelenés esetén pedig kérjük bemutatni, illetve átadni az intézményi ügyintézőnek.

A 7/2020. (III. 25.) EMMI határozat alapján az online beiratkozás esetén az eredeti iratok bemutatására a 2020/2021. tanév első napján kerül sor.

Az életvitelszerű ott lakásra és a közös szülői felügyeleti jog gyakorlására vonatkozó nyilatkozatokat

  • elektronikus beiratkozás esetén: a KRÉTA e-Ügyintézés felületén - az adatok megadását követően - az „Előnézet” ikonra kattintva tudja letölteni és aláírást követően fel tudja tölteni a rendszerbe;
  • személyes megjelenéssel történő beiratkozás esetén a formanyomtatványokat az intézmény biztosítja.

Felhívjuk a figyelmet, hogy iskolánk esetében:

Az első szakaszban, 2020. április 6. 0:00 óra és 2020. április 24. 24:00 óra között van lehetőség a beiratkozás folyamatának ügyintézésére azon tanulóknál, akiknél intézményünk:

a gyermek lakóhelye/életvitelszerű tartózkodási helye szerinti nem körzetes általános iskola, DE a szakértői bizottság(ok) által kijelölt intézmény.

A második szakaszban, 2020. április 28. 0:00 óra és 2020. május 15. 24:00 óra között van lehetőség a beiratkozás folyamatának ügyintézésére azon tanulóknál, akiknél intézményünk:

  • a gyermek lakóhelye/életvitelszerű tartózkodási helye szerint a körzetes intézmény, illetve
  • a gyermek lakóhelye/életvitelszerű tartózkodási helye szerint nem körzetes, de felvételét ennek ellenére az intézménybe kérik.

Amennyiben az elektronikus úton történő beiratkozás az Ön számára nem megoldható, intézményünk lehetőséget biztosít a személyes ügyintézésre is.

Tájékoztatjuk, hogy személyes megjelenéssel történő beiratkozás esetén a járványügyi helyzettel összefüggésben bevezetett fokozott óvintézkedésekkel kell számolni.

Iskolánkban a jelentkezések személyes benyújtására naponta 8-16 óráig van lehetőség. Kérjük, hogy éljen az időpont egyeztetés lehetőségével, melyet megtehet a +36304535268-as telefonszámon, illetve az iskola@hunyadisok.hu e-mail címen!

Felhívjuk figyelmét, hogy a beiratkozás során a második szakaszban a körzetes iskolán kívül csak egyetlen általános iskolába kérheti gyermeke felvételét.

A körzetes iskolák listáját a https://kir.hu/KIR2_KORZET_3h/Pub/Index oldalon találhatja meg.

A Szigetszentmiklósi, illetve a Ráckevei Járásban található állami fenntartású iskolák körzeteiről tájékozódhat továbbá az iskolai honlapokon, valamint az alábbi oldalon is: https://kk.gov.hu/altalanos-iskolai-felveteli-korzethatarok-2020-21-tanevben

Az életvitelszerű ott lakásra és a közös szülői felügyeleti jog gyakorlására vonatkozó nyilatkozatok letölthetők az iskola honlapjáról, valamint a Szigetszentmiklósi Tankerületi Központ honlapjáról is: https://kk.gov.hu/hirek-szigetszentmiklosi

A beiratkozással egy időben minden elsős tanulónk szülője / törvényes képviselője nyilatkozik arról, gyermeke etikát vagy hit- és erkölcstant tanuljon. A nyilatkozattételre a következő tanévre vonatkozóan minden év május 20-áig ad lehetőséget a vonatkozó rendelet.

A Délegyházi Hunyadi János Általános Iskolában a korábbi években az alábbi egyházak hitoktatói tartottak hittanórákat:

  • Magyar Katolikus Egyház
  • Magyar Görögkatolikus Egyház
  • Magyarországi Református Egyház
  • Hit Gyülekezete

Amennyiben valamely más vallási közösség hitoktatását szeretnék igényelni, az egyházak listája elérhető

Szeretnénk mindenkinek segítséget nyújtani az e-Ügyintézés használatához a következőkkel.

A KRÉTA Tudásbázison elérhető tájékoztatók: Beiratkozás e-Ügyintézés használatával

Az e-Ügyintézés online felülete az alábbi oldalon található és bármely böngészőből elérhető:

KRÉTA e-Ügyintézés

Amennyiben nagyobb gyermeke már iskolás, akkor a KRÉTA rendszeréhez már rendelkezik gondviselői belépési azonosítóval és jelszóval.

Az e-Ügyintézés felület kizárólag gondviselői belépéssel működik, tanulóival nem (a gondviselői felhasználónév általában 13 karakterből áll, ha sikertelen a belépés, mindig ellenőrizze a karakterek számát!).

  1. Belépve a KRÉTA rendszerbe, válassza ki az e-Ügyintézés lehetőségét!
  2. Válassza ki az Ügyintézés indítása menüt!
  3. Kattintson a Beiratkozás általános iskolába menüpontra!
  4. A megnyíló felületen adja meg a szükséges adatokat!

Amennyiben nincs iskolánk KRÉTA rendszeréhez belépési jogosultsága:

  1. Nyissa meg e-Ügyintézés weboldalt!
  2. Regisztráljon új ideiglenes felhasználóként!
  3. Lépjen be az imént létrehozott felhasználónevével és jelszavával, de a 3. sorban ne gördítse le az intézményt, hagyja üresen.
  4. Belépés után válassza ki az Ügyintézés indítása menüt!
  5. Kattintson a Beiratkozás általános iskolába menüpontra!
  6. A megnyíló felületen adja meg a szükséges adatokat és válassza ki a listából iskolát!

Ha tévesztett az adatok feltöltésekor, jelezze a kiválasztott intézmény munkatársai felé, akik javítani fogják a téves adatot.

Mind a már meglévő Kréta gondviselői azonosító és jelszó, mind az ideiglenesen létrehozott felhasználónév és jelszó alkalmas arra, hogy a folyamatban levő általános iskolai beiratkozási folyamatot nyomon kövesse. A felületre ezekkel, korlátlan alkalommal beléphet.

Kérjük a sikeres belépés érdekében mindig figyeljen arra, hogy ideiglenes felhasználó esetén a nyomon követési szándékoknál is csak felhasználónevet és jelszót használjon a belépéskor, ne gördítsen le iskolát.

A már meglévő Kréta azonosítóját használja a szokott módon (célszerű a Kréta belépés után elérni az e-Ügyintézés felületét).

 

Segítség az űrlapok kitöltéséhez: